dinsdag 25 augustus 2009

portretten



Gisteren 4 kinderen getekend. 2 van 0 en 2 van 2.
Het is een cadeau voor de net 65 jaar geworden Grootmoeder. Ik heb 6 uur hard doorgewerkt, alleen gepauzeerd met koffie/taart en een lunch buiten in de tuin met uitzicht op de duinen.
Het is leuk om zo'n opdracht te doen, al zijn ze nog wat klein om rustig te kunnen observeren.
Hoewel, ze deden allemaal nog een dutje overdag en dat zijn wel mooie spannende momenten. En dan hoop ik maar dat ze zich niet plotseling omdraaien of wakker worden
Ik ga het nu in IJburg verder met kleurpotlood uitwerken en wil het geheel niet al te 'snoezig' maken.

Van mijn eigen familie of van vrienden, maak ik hele vrije schetsen, die wat mij betreft niet hoeven te lijken. Het gaat me dan alleen maar om enkele goede tekeningen over te houden. Het mag er desnoods lelijk of raar uitzien, als het mij maar bevalt.
Met een opdracht werk ik een gelukte schets zeer voorzichtig uit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten