dinsdag 2 november 2010

schilderen

gisteren veel uren op m'n atelier gewerkt.
Er waren nog drie schilderijen niet afgerond.
Ik begin met opruimen, geraniums water geven, jaja, een pot thee maken en muziek opzetten. Monsieur Dubois dit keer. Daarna iets simpels, b.v. een vlak overschilderen, toch teveel blauw!
Als dat met wit gebeurd, doe ik het zo dat de kleur eronder nog te zien is, niet transparant,
maar niet helemaal dicht schilderen. Dan krijg ik echt de smaak te pakken, het schilderen blijft een verrukkelijke bezigheid. Vaak neem ik een kleine penseel, dan doe ik er lekker lang over.
Ondertussen kijk ik ook naar de andere doeken.
Veel afstand nemen, langdurig zitten kijken, soms ga ik nl. zo op in het schilderen, dat ik het te dol maak en denk dat ik geweldig bezig ben terwijl dat niet zo is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten