dinsdag 19 mei 2009

In opdracht tekeningen maken van kinderen


Afgelopen zondag 5 kinderen getekend. Opdracht van 2 moeders, een cadeau voor hun jarige moeder, de grootmoeder van de kinderen. 
De leeftijden varieren van 3 maanden tot 8 jaar.
Ik schoof  door de kamer op een kleine stoel tussen de etende, spelende en liggende
kindertjes en werkte op groot papier op een plank, ik had totaal 3
planken bij me.
Van te voren wist ik eigenlijk niet hoe ik het ging aanpakken.
Ik ben met potlood gaan tekenen op een transparant groengeschilderde
ondergrond. 's Avonds heb ik de beste tekeningen uitgeknipt en bijelkaar op een vel geplakt. Daarna verder uitgewerkt met verf en kleurpotlood.
Het is een vrolijke collage geworden, Moeder en dochters hebben het eindresultaat gezien en zijn heel tevreden.
Zo vond ik het een speelse en goede oplossing, deze kinderen zijn op een
na, nog te jong om stil te zitten, vanaf foto's werk ik niet, dit is een sfeer die bij kinderen past.
A.s week in Rotterdam zet ik een paar van deze tekeningen op de weblog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten